torsdag 16 juli 2015

Tummen ur




Äntligen kom jag ihåg att beställa filmen som jag vill se, eller egentligen en tv-serie med flera avsnitt, Outlander, säsong 1. Den är ju efter en bokserie av Diana Gabaldon, första boken heter visst Främlingen på svenska. Jag läste böckerna för flera år sedan, en fängslande historia om en kvinna som går genom några stenar och kommer tillbaka till 1700-talet och träffar sin nuvarande mans släktingar. Det låter kanske lite töntigt, men jag rekommenderar bokserien starkt.

Jag såg första avsnittet av tv-serien i USA med dottern och nu är alltså första säsongen på väg hem till mig. Säsong 2 släpps inte förrän i september, så den får jag beställa då.

Ser fram emot några timmars trevligt tittande alltså.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: