onsdag 25 mars 2015

Hemma igen




Min flygrädsla som jag hade förr, innan vi började flyga flera gånger om året ibland kom tillbaka med full styrka i går när vi skulle flyga hem från Teneriffa.
Det kändes ju inte helt lugnt, kan jag säga.

Jag läste på nyheterna, precis innan vi skulle bli hämtade med bussen för att åka till flygplatsen, om att ett plan störtat i Alperna och alla ombord omkommit.
Hjärtat slog en volt i bröstet och jag kände ångesten komma som ett slag i magen.
Men vi kom hem lyckligt och väl, fast jag tror att många ombord på vår flygning inte ens visste att ett plan störtat bara några timmar innan.
Men så klart var ju detta nästan det enda jag tänkte på.

Vad jag heller inte visste då var att sonen också var ute och flög och var i München. Då hade jag nog fått ta något lugnande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: