tisdag 12 november 2013

Lite uppskattning gör susen



 
Under mina snart 30 år som sekreterare har jag aldrig fått någon riktig uppskattning. Jo, från andra yrkesgrupper än läkarna. Men det är ju i huvudsak läkardiktat jag skriver.
 
Men i dag kom en doktor som har hand om de gamla och multisjuka patienterna på vår avdelning och sa att vi (jag och kollegan M) är så sjukt bra på att skriva journaler.
 
Jag sa att vi har jobbat så länge så det inte är så konstigt, men han sa att han jobbat med så många dåliga sekreterare genom åren som också jobbat länge.
 
Så klart blev jag jätteglad.
 
Men samtidigt förbannad att bli behandlad som luft av de andra doktorerna, fast man sliter som ett djur och räddar upp många felsägningar och misstag som de gör. Hela tiden.
 
Ser ni förresten att a:et på mitt tangentbord är bortslitet och att det bara är ett halvt s?
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


Inga kommentarer: