fredag 4 oktober 2013

En tankeställare


 
Ibland behöver man stanna och reflektera.
Det behöver inte vara något stor som hänt.
Bara något som stör de vanliga rutinerna.
Som att någon kör omkull på cykel,
behöver akut vård och tas hand om en stund.
 
Ofta gnäller vi för småsaker som egentligen inte har någon betydelse.
Men så länge allt lunkar på som vanligt känns det okej på nåt sätt att inte vara helt nöjd.
De små sakerna blir ibland lite större än de behöver.
 
Fast egentligen ska vi vara som mest nöjda när allt är som vanligt.
Det är skönt med vanligt vardagsliv, utan alltför stora djupdykningar,
när allt lunkar på utan större komplikationer.
 
Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag varje dag jag är frisk.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Sus sa...

Efter min svåger hjärnblödning för snart en månad sedan är jag extra känslig för gnäll.

Lev livet medan du har det.