onsdag 15 maj 2013

Man ska ha cykel

I dagarna tre har jag nu cyklat hem från jobbet. Inte dit, för då får jag bilskjuts. Lite öm i baken är jag, men det går snart över, det vet jag.

När jag gick i skolan cyklade jag jämt eftersom det var det snabbaste sättet att ta sig fram, annars fick jag gå. I Lilla Hallsberg gick det inga bussar.

När barnen var små cyklade jag också oftast eftersom vi bara hade en bil. Med den minsta vid styret, mellanbarnet på pakethållaren och den största på egen cykel åkte vi till dagmamman innan jag fortsatte till jobbet. Nu när vi har två bilar är jag lite lat och cyklar inte, fast jag borde.

I går var vi och handlade lite cykeldelar för att göra i ordning min gamla cykel som jag köpte för 29 år sedan. Vi tänkte skänka den till nån som bättre behöver den.




Och jag blev så glad för utanför affären stod det cyklar i alla regnbågens färger och inte bara svarta, som varit vanligaste färgen senaste åren. Tänk att få åka runt på en knallrosa eller lila cykel.

Inga kommentarer: