söndag 24 mars 2013

Ett piller kvar




 
I fredags skulle jag hämta ut min medicin, som min doktor skickat recept på till apoteket. Eller skulle ha gjort, redan första veckan i mars.
Det fanns inga recept så jag kunde inte få ut min medicin, och på en fredag vid lunch är det inte helt lätt att få tag i någon på läkarmottagningen.
Men jag ringde direkt och efter att ha stått i telefonkö i en halvtimme så svarade en sköterska. Och mycket rikigt, min doktor hade "glömt" att skicka receptet till apoteket. Men hon lovade att han ska göra det på måndag morgon, och det hoppas jag verkligen att han gör.
Och det var likadant förra året, då fick jag också ringa och påminna om att de skulle skicka receptet.
 
Men så kanske det går när doktorn ska göra allt själv.
Säger läkarsekreteraren.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: