fredag 16 november 2012

Matlådeöverraskningar



 
Såklart har jag med mig matlåda till jobbet.
Det är enkelt, snabbt och mycket billigt.
I alla fall billigare än att köpa mat i någon av restaurangerna där.
Vi går matlådor av alla rester.
Och ibland är frysen full.
 
Eftersom jag är en lat person skriver jag ingen lapp och sätter på lådan vad den innehåller för mat, och då det kan ha gått ett tag mellan tillagningen av maten tills det är dags att äta ur matlådan så glömmer jag alltsom oftast bort vad de innehåller.
Dessutom är det svårt att se igenom locket så överraskningsmomentet är stort.
Ibland blir jag glad och ibland inte så glad.
Den gången jag hade med mig en hel burk med förvällda trattkantareller blev jag inte så glad. Då fick jag gå och köpa mat i stället.
Och en annan gång hade jag med mig bara korv stroganoff. Utan ris till.
 
Men för det mesta lyckas jag.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: