lördag 25 augusti 2012

Aj!



 
Då har jag alltså blivit getingstucken.
För första gången på flera år.
 
Jag skulle plocka plommon, och såg att det var getingar i trädet, så jag tänkte att jag skulle vara försiktig. Men på något sätt tog sig en geting ner i nacken, under blusen. Jag kände att det var något där och tänkte att det var skräp från plommonträdet. Men när jag försökte få bort det så kände jag något som kröp ner i shortsen vid ryggslutet. Och fort som ögat tog jag handen och föste ut vad jag upptäckte var en geting. Som tur var hann den väl inte sticka ordentligt, för nog har jag för mig att det gör ondare än så här att bli getingstucken.
 
Men jag kan ju vara glad att det inte var en krokodil som bet mig i baken i alla fall.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: