lördag 28 juli 2012

New York


Gårdagen tillbringade vi i storstan. Det var kanske lite väl varmt stundtals, men under ett par båtturer fick vi lite svalka. Och vi drack massor av vatten.


Naturligtvis åt vi varm korv, ett måste i NYC. Aldrig smakar det så gott som där.



Vi kollade också in hur långt bygget kommit vid Ground Zero och man känner knappt igen sig längre. Flera höga hus har poppat upp igen där de höga tornen stod en gång.



Middagen åt vi på Brendan's och fish and chips var inget dåligt val, typ det godaste jag ätit.




Innan vi tog tåget tillbaka fick jag än en gång förundras av ljuset från reklamskyltarna och folklivet på Times Square. Mina fötter kändes vid det laget som träklubbor och tårna som tjocka korvar efter att ha gått flera mil i värmen, men tack vare sköna skor klarade jag mig från blåsor i alla fall.

Inga kommentarer: