söndag 3 juni 2012

Innan regnet

 
Eftersom jag var trött på de mörka gardinerna i sovrummet och ville byta till lite somrigare, så var jag ju tvungen att tvätta fönstret också, eftersom det var ett tag sedan sist. Men för att komma åt det bortersta fönstret ordentligt måste man stå på en stege. Det är så himla dumt tänkt från början, att det inte går att öppna fönstren, utan bara balkongdörren. Men jag når som sagt inte från balkongen till det fönstret som är längst bort. Och jag går inte upp på en stege frivilligt.
Tur att jag har en snäll man, för han gick upp på stegen, faktiskt helt frivilligt, flera meter för att tvätta den rutan. Han tog till och med bort spröjsen och krånglade, med jag hela tiden bad till högre makter att han inte skulle ramla ner.
 
Han ramlade inte ner, och vi hann tvätta fönstret innan regnet kom.
Och det blev jättefint med de vita spetsgardinerna.
Nu är jag nöjd.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: