söndag 6 maj 2012

Kattjakt


Vi är kattvakt i helgen. Boris har flyttat in och han känner sig som hemma hos oss. Han smyger fram som en vandrande vålnad och dyker upp ibland från ingenstans som gubben i lådan. Han jabbar lite med Wille, men de slåss inte. Och det är Wille som bestämmer.

Eftersom Boris inte gör något väsen av sig, förutom i morse när han ville ha sällskap, måste man hålla lite koll på var han är.

Och plötsligt fanns inte katten någonstans. Jag letade på alla möjliga och omöjliga ställen, men ingen Boris i sikte. Tills jag kom på att jag hade öppnat en byrålåda i fredags kväll för att han skulle kunna ligga där eftersom hon älskar att ligga i lådor.

Och där var han. Lite yrvaket tittade han på mig och såg ut som han ville fråga om det var honom jag letade efter, den lille sötnosen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: