måndag 16 april 2012

Åldersnoja

Brukar du ljuga om din ålder?
Då är det dags att se upp.
Webbtjänsten face.com behöver bara en porträttbild för att syna din bluff.

Jag kan inte förstå vid vilket tillfälle jag skulle ljuga. Och vad spelar det för roll om jag säger att jag är 43 i stället för 53? Ålder är bara en siffra, och man är inte äldre än man gör sig. För oftast säger man ju att man är yngre, knappast äldre.

Dock är det ganska intressant att drottning Silvia endast är 27 år gammal enl face.com, men i verkligheten är hon alltså 69. Ganska avslöjande att hon har gjort ganska omfattande plastikoperationer, men det kan man ju faktiskt se ändå, utan något program som analyserar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Sus sa...

Jag ljög en gång på en fest.
Någon frågade mig hur gammal jag var. (38 var jag då)
Jag svarade blixtsnabbt "42"...

Hjärtat tittade på mig, jag tittade på honom och ingen av oss fattade något =)

Det har blivit en intern grej i familjen då någon frågar någon om åldern.

Vi utbrister alltid 42 =)

Nä, varför ska man ljuga om åldern? Och varför måste folk operera sig?