måndag 20 februari 2012

Än slank jag hit ...

Foto: Christoffer Norén/Läsarbild

Naturligtvis kände vi oss tvungna att prova nya skorna. Fast vi hade ingen lust att gå ut när det regnade/snögloppade medan det var ljust, men framåt kvällen hade det slutat komma nederbörd och då gick vi ut i mörkret. Och det var inte det lättaste. Vi hade planerat en 30 minuter lång promenad, och det blev det, med nöd och näppe. Fast inte i raskt tempo precis.


Fast jag hade riktiga skor och stavar var det med fara för livet som jag ömsom kunde gå i uppluckrad is och ömsom halkade runt på rena svallisen. Inte en gnutta sand så långt ökat nådde.

Jag hoppas att inte fler än vi försökte gå på promenad, om de inte var tvungna. I så fall kan jag tänka mig att det var mer än en som halkade och slog sig halvt fördärvad.Om inte annat så lär jag väl upptäcka det på jobbet i dag.
Jag har en känsla av att handledsfrakturer och fotledsfrakturer är det som är mest poppis på ortopeden just nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det gäller verkligen att passa sig nu. Den här tiden är svår - synd då det kan vara riktigt fina dagar och solen börjar värma. Broddar är inte dumt - användet det själv. Just nu kryckar jag runt p g a ett trasigt knä och kryckorna har broddar. /Mia