fredag 3 februari 2012

Apropå LCHF

Jag har skrivit om det förut, och tar upp det igen.
Jag tror att LCHF-dieten på sikt är farlig för hjärta och kärl, men att det kan vara en väg att gå ner i vikt. På kort sikt.

LCHF-dieten splittrar även läkare. Förespråkare menar att dieten kan bota diabetes, medan motståndare beskriver den som livsfarlig.    

Vi försöker köra på GI-dieten, fast jag vi fuskar en del. Men jag har märkt att avstår jag från fukostmackorna på jobbet så går jag faktiskt ner i vikt. Kolhydrater på morgonen är rena bomben alltså.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,
                             

3 kommentarer:

Sus sa...

Det säger sig självt att övervägande fet mat täpper igen kärlen. Jag tror bara på en diet. Mat och motion.

Gustaf Segerström sa...

Men om du kommit på att kolhydrater på morgonen är rena bomben, låter det ju faktiskt som du är inne på lchf. ;-)

Bitten sa...

Ja, jag tror också på mat och motion. Men ibland behöver man lite hjälppå traven.

Nej Gustaf, jag äter inte på långa vägar så mycket fett, utan mer protein.
Men jag har svårt att låta bli morgonmackorna på jobbet, färskt bröd från Hälls. Det är ju så himla gott.
Men jag jobbar på det.