torsdag 20 oktober 2011

Back in business


Efter att ha varit totalt kraftlös i ett par dagar ska jag i dag ta tag i mitt liv igen. Dvs åka till jobbet. Jag får ju inte direkt ro i kroppen när jag ligger där i dvala och vet att arbetskamraterna måste göra mitt jobb också när jag är sjuk. Tempen höll sig i alla fall på nästan normala 37,3 när jag vaknade så jag gav mig själv tillåtelse att kliva ur min privata håla.

Och jag vet inte om det är en shot av Mollipect och Kan Jang i kombination morgon och kväll som hjälpt till att bli frisk så fort, eller om det är all mat jag vräkt i mig. Chips, ostbågar och i går pizza. Men det är väl sånt skit man behöver när kroppen inte orkar. Antar jag.

Jag är i alla fall glad att jag inte ser ut som dockan på bilden.
Marja-Liisa Luther fotograferade dockan, som hon kallar "en anorexiabarbie”, på butikskedjan Barnens hus i Umeå i söndags.
Och visst har hon rätt.
Dockan heter Mermaid Princess och plockas nu bort från hyllorna.
Så inte flickor får fel kroppsuppfattning om de leker med henne.

Fast det hjälper kanske inte om alla mammor fortfarande tjatar om hur tjocka de är och att de måste banta. Och samtidigt drar in sin nästan obefintliga mage.
Det tror jag skadar flickornas kroppsuppfattning minst lika mycket.

1 kommentar:

Helena sa...

Usch, så hemsk dockan ser ut! Tur att de tog bort den ur sortimentet...