måndag 26 september 2011

Noll fantasi


Jag tycker om att laga mat. Men inte när jag är superhungrig och fantasin är på minus. Då slutar det alltid med att jag gör hemmagjord pizza av någon underlig anledning. Ingen GI-mat i dag alltså (och inte på hela helgen heller förresten).

Eftersom jag tappat bort min lilla bok med bästa recepten fick jag leta på ett nytt. Pizzadeg med bakpulver, för det går snabbast. Förresten hade jag inte nån jäst hemma heller. Så det fick bli det här receptet. Fast jag gjorde dubbel så stor sats, och det blev lagom till en plåt. Men jättebra deg blev det. Hoppas det blir gott också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Therés sa...

Men pizza är ju fantastiskt gott, ganska jobbigt att göra dock. När jag har noll inspiration tar jag alla grönsaker jag har och slänger ihop till en soppa. :)