lördag 3 september 2011

Lördagslunch



 
I dag blev det broccoligrantäng med tomat och paprika från min nya GI-kokbok, "Snabblagad GI, 100 rätter på mindre än 30 minuter" som är skriven av Ola Lauritzson.
Alla recept är näringsberäknade så man vet vad man stoppar i sig.
 
Gratängen som jag lagade modifierade jag förstås lite. Jag har väldigt svårt att följa recept till punkt och pricka och vill gärna testa lite andra smaker. Förutom broccoli, tomat och paprika tog jag också lite purjolök. Och oreganon fick sällskap av både cayennepeppar och chili explosion för smakens skull. Jag gillar när det är lite hetta på maten jag äter. Vitpeppar som det stod i receptet att man ska använda är bannlyst i mitt kök, i stället använder jag nymalen svartpeppar.
 
Gratängen går utmärkt att äta som den är som ensamrätt, men jag hade lite grillad kyckling från i går, och det passade väldigt bra tillsammans.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,
 
 


Inga kommentarer: