onsdag 24 augusti 2011

Allt detta fett

Det är bra med doktorer med självinsikt. "Fettdoktorn" kan inte erkänna att det troligtvis är hennes feta mat som gett henne en diabetesdiagnos. Själv säger hon att hon är frisk och att hon inte har någon anledning att vara orolig, att hon aldrig har högt blodsocker annars eftersom hon inte äter så mycket kolhydrater. I stället tror hon att anledningen till det höga sockervärdet kan bero på att hennes insulinproducerande celler normalt ligger i vila på grund av hennes kost.

Vilket är ett väldigt konstigt sätt att se på saken. Varför kan hon inte bara erkänna att det kanske inte är så bra att bara leva på fett?

Jag tror att GI-kost är bättre för diabetiker där det ingår lite mindre fett. Själv mår jag väldigt bra och får inte de där sockersvängningarna som jag hade förut.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

hellan sa...

Det är inte Annica Dahlqvist som har sagt att hon skulle ha en Diabetesdiagnos, det är kvällstidningarna... men såklart om man vill tro allt de skriver för att sälja lösnummer.m.

Anonym sa...

Hej! När kvällstidningarna skriver att Dahlqvist har troligen har fått diabetes, betyder det att det är sant då? Själv brukar jag vara försiktig att tro påpå allt dessa journalister skriver för att sälja tidningar.

Anonym sa...

Kostdoktorn tar upp det här med att äta LCHF och att plötsligt chocka kroppen med socker.
http://www.kostdoktorn.se/har-annika-dahlqvist-diabetes

Hade inte varenda inuit haft typ 2 diabetes om detta varit sant? Vad jag förstått så var dom helt förskonade från denna sjukdom tills dom började med modernare mat.

FOTO - EmoSuss sa...

Sv: Tack så mycket! :)

Själv blir jag nog mest bara förvirrad av alla dietmetoder och bantningssätt, jag själv försöker bara skippa det onödiga ätandet och hålla igång. ^^ Funkar bra det, haha! ;)