måndag 27 juni 2011

Motions- och safarirunda


Jättefint och varmt väder lockade oss att gå en runda i spåret.
Det sägs ju att fettbränningen är bäst på morgonen, innan frukost.
Det var väldigt soligt och varmt och vi blev rejält svettiga.
Tyvärr gillar visst myggor svettiga nackar och jag kan räkna in en del bett, som kliar så jag blir tokig.






Det var inte bara vi och myggorna som var vakna. Vi såg också en "riktig" snigel med sitt hus på ryggen. Och en snok som ringlade in i gräset, fast den hann jag inte få någon bild på. Lock för örat fick jag när Je skrek som en stucken gris. Men snokar är ju inte farliga och den var nog dessutom dubbelt så rädd för oss som vi för den.

I morgon satsar vi på att få se ekorre, hare, rådjur eller älg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jag skrev precis om min egen runda, har du också märkt att alla hälsar i skogen? Låter som en fin runda, jag såg inte ett enda djur idag, förra gången jag var ute mötte jag en huggorm och sprang inte iväg flera kilometer, dock pep jag lite väl flickaktigt först, men jag stod kvar (och ja, jag är görstolt över det ;)