onsdag 15 juni 2011

Det här med fönsterputsning


Känner att jag kanske borde ta tag i det. Men orkar liksom inte. Tror i någon sorts drömvärld att jag leende ska stå där och putsa ett par dagar på semestern. Kul liksom.

"Vad gjorde du på semestern?"
"Putsade sjuttioelva fönster och bytte gardiner."

Förr i tiden (på 1980-talet) putsade jag alla fönster både vår och höst. Och bytte gardiner. Fast det var ju i ett annat hus. Här känns det inte lika viktigt, för det är ju ändå ingen som ser det. Bara vi som ser bättre ut kanske.

Fast när fågelskiten börjar fräta på glaset är det väl i alla fall dags. Jag kanske kan ägna ett par timmar på ledigheten åt ta bort den. Dock lovar jag ingenting.

Nu regnar det dessutom, så jag kan ju hoppas att fågelbajset sköljs bort ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: