måndag 30 maj 2011

I går såg jag havet

I går skulle vi åka till HAVET. För att fiska strömming i första hand. Att inandas lite behövlig havsluft i andra hand. På vägen ändrades våra planer. Vi styrde kosan mot Nyköping, där vi aldrig varit, förutom på Skavsta.



Vi hamnade i hamnen och passade på att få lite mat i oss. Eftersom det var mors dag var det många mödrar ute och åt med sina barn.


Vi gick en sväng runt Nyköpingshus, och det enda jag kunde tänka på var Nyköpings Gästabud. Fast de tänker visst på annat där också.


Åkte sen vidare till Oxelösund, en annat vit fläck på vår karta. Där kollade vi in småbåtshamnen och jag kunde också dra några djupa andetag för där fanns också HAVET.


Eftersom den ursprungliga planen var att åka till Bråviken och fiska strömming var vi ju tvungna att prova om vi kunde få nån. Det blåste lite kallt så jag fotograferade och K fiskade. Och han fick faktiskt fisk. Som tur är.

Jag hoppas få komma till havet mer i sommar. Men jag vill nog ha lite bättre väder nästa gång. Framför allt varmare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: