måndag 14 mars 2011

Är sig själv närmast

Medan jag slåss med mina egna sorger och bedrövelser finns det alltid de som har det värre. Som japanerna till exempel. Och då får min egen sorg helt andra proportioner. Fast man är väl sig själv närmast.

Just nu orkar jag inte bry mig om att en till reaktor vid Fukushima 1 har exploderat, att det är den största krisen sedan andra världskriget (hur man nu kan degradera det till kris, det är ju för sjutton en total katastrof). Fast japanerna oroar sig kanske mer för att deras kommunikationer inte fungerar, eftersom man beslutat om elransonering. Dessutom har vulkanen Shinmoedake vaknat till liv.

Mitt i allt elände känns det gott att läsa en solskenshistoria. När den blinde Edwards ledarhund blev blind fick den en egen ledarhund. Så nu hjälper en andra ledarhund både sin blinde husse och den blinde ledarhuden.


Foto: REX Features/IBL Bildbyrå


Inga kommentarer: