torsdag 17 februari 2011

New York

I går spenderade vi hela dagen och en bit av kvällen i staden som aldrig sover, New York. Jag har varit där ett par, tre gånger förut, men jag kan nog aldrig få nog. De andra tyckte jag såg ut som ett barn på julafton. Och jag var så uppspelt över allt jag kunde fotografera, och jag kände mig faktiskt ganska upphetsad. Jag skulle kunna leva i den här staden. Lätt.


Times Square

Eftersom vi var uppe i Empire State Builiding förra gången valde vi att åka upp i Rockefeller Center.
Vädret var strålande vackert, fast det var lite kyliga vindar.


Vi lyckades hitta vårtecken i Central Park.


Som alltid tog vi oss en titt på Ground Zero.Här håller de på att bygga ett nytt torn på platsen bredvid där de gamla stod och har kommit drygt 60 våningar av 104.

Inga kommentarer: