måndag 14 februari 2011

Jag som paparazzi

I går var vi ju ute och flög. En resa på drygt 8 timmar som kändes som de bara flög fram. (Ursäkta, men jag kunde inte låta bli). Vädret var helt super och fjordarna runt Bergen i Norge var vackra.

Naturligtvis åt och drack vi på planet. Inte vad skit som helst faktiskt. K tyckte vi skulle fira vår resa med en flaska champagne. Och vi fick faktiskt riktiga glas att dricka ur, från Orrefors. Synd att det stod SAS på, annars hade de nog ramlat ner i min väska helt själva.

Äntligen fick jag också utöva min färdighet som paparazzi också. K skämdes nästan ihjäl när jag låtsades fota honom, men i stället vände kameran åt ett annat håll.
Som ni ser är det förre justitieministern Thomas Bodström som satt bredvid. Här sitter han i alla fall, men annars låg han nästan hela resan för han hade ju lyckats få tre säten för sig själv.
Men jag tror han jobbade lite också för han såg ut att ha ganska tråkig lektyr.

Synd att jag inte kunde fota Stefan Sauk också, men honom såg jag i den långa kön till passkontrollen och där får man ju inte fotografera.

Vädret var vackert när vi flög in till New York och termometern visade +8 °C.
Inte helt fel, eftersom det var -18 när vi lämnade Örebro.

Nä. nu är klockan snart 4 här och jag borde nog sova ett par timmar till.
Den här tidsomställningen ställer till det för mat- och sovklockan.
Men efter diverse piller är nu både magen och huvudet i ordning.
Jag fick både halsbränna och huvudvärk i går och det berodde nog inte bara på skumpan.


Inga kommentarer: