måndag 17 januari 2011

Solsidan igen

Egentligen vet jag inte vad det är som gör att Solsidan har blivit en sån succé. Serien handlar ju egentligen om några egentligen rätt så vedervärdiga personer, två par som bor i Saltsjöbaden och deras elake granne. Skulle det vara andra skådespelare skulle jag nog inte stå ut i mer än fem minuter, och jag anser att hela serien verkligen lyfts av dem. Inga andra än Felix Herngren, Mia Skäringer, Johan Rheborg, Josephine Bornebusch och Henrik Dorsin skulle klara att sätta den där extra guldkanten. Fast jag tror att jag måste vara på humör för att titta, gränsen mellan roligt och fånigt är hårfin.

Alla i familjen klarar inte av att se Solsidan utan det kryper i hela kroppen. Men å andra sidan klarar inte han av att se "Tomten är far till alla barnen" heller, och det är nog den enda film jag skulle kunna se hur många gånger som helst, och skratta åt lika mycket alla gångerna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: