torsdag 13 januari 2011

Snart dags

Snart är det dags för min årliga besiktning. Eftersom mitt blodtryck är högt går jag på kontroller. En gång om året får jag en kallelse och får träffa dr S. Cirka 5-10 dagar innan besöket får jag gå och ta lite blodprover för att se att framför allt kolesterolet inte är farligt högt. För det är ju lite för högt och har varit så i flera år. Men ingenting har satts in för att sänka det.

Dr S brukar titta på mig lite finurligt och säga att kolesterolet är lite högt. Och lite fint brukar han säga att jag väger kanske lite mer i år än förra året. Som om jag inte visste.

Nåja, vi får väl se vad han säger i år. För jag tror inte att mitt kolesterol har sjunkit. Inte efter allt gott jag vräkt i mig sedan jul. Och motionen har det ju varit lite si och så med. Några promenader är ju inte att tänka på i det här väglaget.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: