tisdag 11 januari 2011

Klantiga jag

I dag skulle jag låsa min dator och råkade slinta på tangenterna. Hela skrivbordet på skärmen vände sig 45° och startknappen hamnade i högra hörnet. Jag satt som ett fån och undrade vad som hade hänt. Risk för nackspärr var det i alla fall. Men med lite supporthjälp kunde det snabbt lösas. Fast när jag ringde var det först en röst som sa att de kanske skulle spela in samtalet och använda i utbildningssyfte och det lät ju inte så kul eftersom jag presenterade mig med både för- och efternamn. Jag kan ju tänka mig att de får sig ett gott skratt när de hör mitt "problem." Ja, ja, det bjuder jag på.

Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra nästa gång det händer. Det är bara att högerklicka på skrivbordet, gå till grafikalternativ och välja rotation. Lätt som en plätt!

(Om jag hade fått testa lite hade jag nog kommit på det själv så småningom, jag brukar vara rätt bra på att försöka själv innan jag ringer nån).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: