måndag 24 januari 2011

Hysteriskt pinsamt

Bild från Aftonbladet

Jag gillar inte att titta på skådespelare som tackar precis alla för att de fått en guldbagge. Jag tycker det är pinsamt dåligt. Det är ju liksom ingen variation på tacktalen. Bla, bla, bla. Kan de inte hitta på ett annat koncept för att dela ut guldbaggarna? När Pernilla August tagit emot priset för bästa regi ville jag inte titta längre. Men visst ja, hon är ju skådespelare också. Jättehysteriskt pinsamt, hela hon var pinsam och jag har en känsla av att publiken också tyckte det. Jag såg att de faktiskt satt och skruvade lite på sig. Och Petra Mede är skittråkig med sina krystade skämt. Visst är det ett prestigefullt att få en guldbagge. Men måste de verkligen visa det på tv?

Ja, jag vet att det finns en avstängningsknapp på tv:n. Eller så kan man byta kanal, helt enkelt. Och det gjorde jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Satt med skämskudde framför ögonen och led mig igenom hela galan. Hade ett tag svårt att bestämma vem som var sämst, Mede eller Lars Betke. Sen äntrade Krister Henriksson scen. På lite drygt en minut hann gubben med att säga "min huvud", bedriva pinsam lyteskomik samt att dela ut en guldbagge till "tvåhundratio års bästa film". Ridå! Skämskudden blev så överhettad att den självantände...