onsdag 8 december 2010

I gränslandet


Sveriges konsumenter har anmält Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren till Konsumentverket för brott mot marknadsföringslagen. För att de bloggat om margarin. Tydligen tycker ordföranden för Sveriges konsumenter i Samverkan att det är dold reklam och ett brott mot marknadsföringslagen.

Inte vet jag om Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren tjänar en hacka på att tycka att Floraförpackningarna är fina eller att Milda är nyttigare och bättre än smör. So what? De har ju antagligen rätt och det är ju inte direkt någon falsk marknadsföring. Jag tycker att det det verkar vara hetsjakt mot kändisbloggare, och vem bryr sig egentligen? Inte går jag och köper Flora för att Charlotte Perelli använder det, eller köper Milda i stället för smör bara för att jag läst Pernilla Wahlgrens blogg. Och pengarna? Småsummor skulle jag tro, inget man direkt blir förmögen på.

Och nej, jag har inte fått betalt för att ha bilder på smör på min blogg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: