söndag 14 november 2010

Fars dag alla dagar


Min far är en skön prick.
Nöjd och glad för det mesta.
Även om allt är nattsvart ser
han alltid möjligheter och
vet att det finns de som har det värre.

Och i dag är det Fars dag, min pappas dag.
Jag tycker att Fars dag har blivit lite för kommersiell
och tror att stunds samvoro med en kopp kaffe med
sina barn uppskattas mer än dyra presenter. Även om
Mors dag och Alla Hjärtans dag firas mer 
och Fars dag har kommit i skymundan.

Men vad köper man till sin pappa på Fars dag när
han redan har allt och inte behöver nåt speciellt?

Jag vill ändå fira min pappa i dag, kanske med en blomma.
Han är ju så gammal och varje Fars dag de senaste åren
har jag tänkt på att det kanske är hans sista.
Han är ju ändå 95 år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,




Inga kommentarer: