tisdag 7 september 2010

Jag blir orolig


Jag blir f-n orolig när dagens ungdomar kan göra vad som helst på datorn, sitter klistrade framför tv:n och dreglar när det är dokusåpor och vet allt om alla kändisars kärleksliv och inkomster.

Men de vet inte ens hur en kaffebryggare fungerar.

Min farhåga är att de tror att valet är något interaktivt tv-spel som de får vara med och spela och därför röstar lite hipp som happ, utan att tänka på vad det får för konsekvenser.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jag vet inte heller hur en kaffebryggare fungerar, rent tekniskt.
Men jag vet hur man använder en. :-)

Thomas Olausson sa...

Man kan lätt förskräckas över dagens, gårdagens och morgondagens ungdom, men jag tror trots allt att de har en stor gnutta förstånd som de bara vägrar visa. Annars hade precis alla ställt sig i kön till Idoluttagningen i stället för att söka riktiga jobb.