måndag 16 augusti 2010

Man kan ändra sig


Läste en blogg om blingbling på överkastet. Helt onödigt hemma hos oss. Vi har rationaliserat bort överkastet sedan ett par år tillbaka. Numera bäddar vi bara med överkast när vi vet att det kommer gäster eller om vi vet att någon kommer att gå husesyn.

Förr tyckte jag att hela huset kändes ostädat och stökigt om jag inte bäddade sängen varje morgon, men numera tycker jag det är onödigt eftersom ingen ändå är hemma och ser hur sängen ser ut.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna strunta i  att bädda sängen, men det känns oerhört skönt att släppa något på sitt kontrollbehov ibland. Allt behöver inte vara perfekt, och hur roligt är det att bädda sängen egentligen?

Dessutom slipper vi dela sängen med en massa kvalster.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: