måndag 12 juli 2010

VM-final

Jag har förut beklagat mig över hur mycket fotbollen tar över i världen. Naturligtvis gäller väl det framför allt VM, där hela världen är inblandad på ett eller annat sätt. Jag har också förut nämnt att jag inte är ett dugg intresserad av fotboll som sport, och det är för mig egalt vilka som vinner. I går var ju den stora VM-finalen och jag tänkte att det kanske skulle bli lite spännande att titta på, en VM-final är ju i alla fall en VM-final.

Men tjohej vad fel jag hade. Inte ett dugg spännande, jag undrade faktiskt om det verkligen var fotboll jag tittade på. Det enda spelarna gjorde var att låtsas bli fällda av en motspelare och klagade lite hos domaren. Och fick ett gult kort. Inget fotbollsspel alls.

Och fotbollsspelare är ett klent släkte. Det tål ju inte ens att någon en snuddar vid dem. Då åker de i backen, rullar flera varv och ligger och kvider en kvart. För att sedan helt plötsligt resa sig som om ingenting hänt. Skulle en ishockeyspelare filma lika mycket som en fotbollsspelare skulle de kunna lägga ner sporten direkt.
Men fotbollsspelare i en VM-final kommer visst undan med vad som helst. Och anses som hjältar.

Hur som helst gick jag och duschade innan matchen ens var slut. Jag orkar inte se karlar som springer runt och fjantar sig med en boll, och är som tjuriga sexåringar.

Hur det gick i matchen? Jo, Spanien vann visst efter förlängning.
Och pokalen får de inte ens med sig hem. Någon kan ju stjäla den. Hur nu någon skulle vilja det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Nicklas Eriksson sa...

Lustigt hur folk som inte förstår fotboll alltid tycks tro sig sitta inne med någon sorts visdom...

Bitten sa...

Nej, men vi kanske ser på fotbollen utan skygglappar.