måndag 21 juni 2010

Bus

Finns det verkligen nån som ligger och pressar på badstranden nuförtiden? Svettas, blir sandig, illande röd, riskerar hudcancer och får märken efter solglasögonen?

Jag trodde att alla hade upptäckt det nya sättet att få en solbränd hud. Eftersom nästan precis alla är brunbrända redan i maj, fast det nästan varit minusgrader, regn och snålblåst hela våren, så trodde jag faktiskt det. Man kan inte vara brun över hela kroppen nu och man inte varit utomlands. Eller fuskat.

Jag fuskar själv. Fast kanske inte lika regelbundet och kanske inte med så bra resultat att det inte syns att jag fuskar. Jag glömmer bort att jag ska smörja mig så resultatet blir lite ojämnt. Minst sagt. Och benen är brunare än armarna för att det är lättare att smörja där utan att kleta ner allting.

Och varför måste alla bus-produkter lukta så kväljande illa?

Kanske för att inte nån ska bli missbrukare eller nåt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: