torsdag 13 maj 2010

Tji fick han

I helgen blev Martin Hansen världsmästare i tatuering som kvalificerar honom i Guinness rekordbok. Men det kostade honom jobbet också. Även om jag själv inte gillar tatueringar verkar det helt idiotiskt att inte anställda får vara tatuerade. Så länge tatueringen inte sitter i ansiktet och går att dölja med kläder är det ingen som behöver veta. Den personalansvariga på Martins arbete sa att han hade goda vitsord, men att han inte fick fortsätta på jobbet eftersom företaget hade som policy att inte ha anställda som var tatuerade. Företagets VD säger dock att de inte har någon policy mot tatueringar, så det verkar lite oklart om det var på grund av sina tatueringar Martin Hansen inte fick fortsätta jobba.

Hur som helst tycker jag att han kanske har lite väl många tatueringar, även om det är snygga motiv.

Nu har forskare vid flera sjukhus i Förenade Arabemiraten även upptäckt ett samband mellan leukemi och hennatatueringar. Den populära hennatatueringen, som till och med många barn brukar få på utlandssemestern, har bland annat bensen i sig som kan orsaka blodcancer.

Jag tycker det verkar bäst att låta bli att tatuera sig. Varför ska man plåga sig för att bli så mycket fulare?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är ganska så snyggt med tatueringar, iaf i lagom mängd och beroende på motiv. Piercing tycker jag dock är så äckligt så jag skulle kunna spy.

Att sparka ngn pga tatueringar det tycker jag är under all kritik. Vad blir härnäst, att man sparkar ngn för att den har rött hår, fräknar eller för att den är för lång?

litentanta sa...

Jag gillar också tatueringar, sugen på att skaffa mig en såhär på ålderns höst men det är väl där det strandar liksom... inte tusan vill dottern ha en nytatuerad (o oj vad jag egentligen skulle vilja pierca mig och ha dreads!) morsa!

Sen att det är oerhört korkat att sparka folk för tatueringar behöver man väl knappast säga, numer så har vi ju alla typer av kroppsutsmyckning och så länge det inte handlar om saker som är ohygieniska för omgivning/kund så är det väl bara att tuta o köra?