torsdag 22 april 2010

Jag skulle inte våga

Nu ska flygningar tillåtas - genom askan, men flygbolagen ska själva få avgöra om de vill flyga. I informationen till piloterna finns en checklista för att upptäcka eventuell aska i luften. Om de ser tecken på rök eller damm i cockpit, svavellukt, ljussken vid motorn och skarpa strålar från landningsstrålkastarna. Ja, vad ska de göra då? Landa? Skynda sig därifrån eller fortsätta flyga och hoppas på det bästa?

Förut var jag ganska flygrädd, men det har faktiskt gått över. Dör man så dör man, har jag tänkt. Det är inte så mycket man göra åt när man väl sitter där i planet. Men aldrig att jag skulle gå på ett flygplan som jag visste eventuellt skulle flyga genom vulkanaska. Det är ju dumt att utmana ödet.
 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: