söndag 25 april 2010

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag

Jag är inte på något spännande ställe, utan hemma, och har som vanligt gått en sväng i trädgården.
Där har det ju börjat blomma så mycket, så jag bjuder helt enkelt på några fina vårblommor.

Ett hav av scilla.

Svalörten växer i gräsmattan och lyser som små solar.


De här små vackra lila blommorna med gult i mitten vet jag faktiskt inte namnet på.
Bladen är lite lika vitsippans, men den här växer i rabatten.
Kanske är det någon annan som vet vad blomman heter?

Se fler bilder här.


6 kommentarer:

Maria G sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med namnet på blomman som verkligen är fin.
Detta var en riktigt härlig vårbukett!
Ha en bra dag!

Lena Rollmar Kårén sa...

Det är härligt att se alla vårblommor som du fotat. Veckans triss ger möjlighet att se hur långt våren kommit i vårt land.

Bra!

cat sa...

Den lilla lila blomman är också en av mina favoriter, men jag har ingen aning om vad den heter.
Vacker blomtriss :)

Jah Hollis sa...

Det ser fint ut när det blommar i sådant överflöd.

Anonym sa...

Hemma är väl en spännande plats! Och vilka fina blommor!

Daniela sa...

Blommor gör mig alltid varm om hjärtat, underbara bilder.