måndag 19 april 2010

Fack

Eller fuck, vilket ni vill. I dag hade vi frukostmöte med vår fackordförande i avdelningen. Det var nog meningen att det skulle vara en dialog, men blev visst värsta monologen. En fackordförande som inte vet vad vi läkarsekreterare gör egenligen känns inte riktigt seriöst. Dessutom sitter hon och säger att det inte finns några pengar till löneökningar. Är inte det arbetsgivarnas replik?

Lunchen blev inte heller någon höjdare. När jag värmt min matlåda med köttfärsbiffar, sås och potatis insåg jag att jag tagit K:s matlåda. Utan inlagd gurka och utan lingonsylt som jag lagt i min låda. Tur att jag hade en annan burk med sallad som jag kunde äta till. Jag har väl aldrig varit så sugen på gurka och lingon som då.

Resten av dagen var bara kaos. Också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: