torsdag 25 mars 2010

Otroligt korkat

Försäkringkassan har tydligen sina egna metoder för att kunna neka sjuka att få ersättning. Det är ju helt otroligt att en jurist förfalskar intyg om vederbörande inte har egen vinning av det. Inte tror jag att någon gör så för att bara spara några kronor åt staten. Jädrigt dumt i så fall.

Det är väl inte så konstigt om man börjar fundera på hur många krakar som blivit utan ersättning för att FK förfalskar sjukintyg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Man blir tokig, på vad det gör med människor som redan ligger. Rasande!

Anonym sa...

Blev utförsäkrad i juli förra året.Från Fk s läkare va det ett intyg som va klipp o klistrat med,inga riktiga svar,förvirrade,kränkande,felaktiga påstående etc.Faktum är att jag spelade in samtalet från mötet,där säger FK läkaren nått helt annat.Får tillägga Fk egen läkare fick 18.000 kr i ersättning för ljuga,klippa o klistra ihop nått helt obegripligt!.Jag öveklagade beslutet.Till min chock såg jag att Fk själva höll på med samma klipp o klistrande.Samt sedan sitter o hittar på en ny diagnos,som aldrig funnits som Fk själv skrivit.Förstod då att FK o deras läkare "går i samma spår" för kunna kasta ut en.Ringde min handläggare på FK o ifrågasatte hur kunde skicka mig till en sk känd Fk-läkare 10 mil när det finns i samma stad,jag omformulerade o fråga om den Fk läkaren va den ende som kunde kasta ut mig.Fick som svar,mmm så är det.Jag har tom inspelningar från Fk själva.Jag är så ledsen,känner mig helt tom,orkar inte kämpa mot dom.Jag förbannar Moderaterna o deras gelkar,för en fruktansvärd o vidrig människosyn.
Tack för ordet.

Daniel.J journalist sa...

EN förfalskning ja..men varför vågar ingen ta tag i detta med 100 tals förfalskningar, grova övergrepp ,mm

www.totalskandal.se