torsdag 18 mars 2010

Det osade bränt


Efter att ha läst om någon som tycker om att ha varmt i bilen kom jag att tänka på min bror. För många år sedan var han och hans fru ute och åkte. Eftersom det var lite kallt hade han slagit på stolsvärmen. Efter en stund började hans fru att skruva på sig. Hon hade svårt att sitta still och sa till min bror att hon tyckte det kändes varmt i baken.

-Ja, men det är väl skönt med lite värme?
-Jo, men det är väldigt varmt.
-Men det ska vara varmt, det känns så gott
-Det känns som det brinner i baken, så varmt är det. Stanna bilen genast, jag kan inte sitta kvar här.


TIll sin förskräckelse såg min bror att det började ryka och luktade bränt. Inte så konstigt. Stolsvärmen hade bränt hål på svägerskans kappa och kjol. Kanske hade det blivit lite väl varmt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: