söndag 7 februari 2010

Jakten på trädet

Jag har länge längtat efter att fota ett visst träd som man åker förbi på motorvägen. Det står alldeles ensamt på en stor åker och skulle vara perfekt att fota. Ibland kan man bara få en sån där fix idé, och man kan väl säga att det här var en sån. En tidig morgon när vi åkte förbi såg jag en fotograf ta bilder av "mitt träd" och jag kände att jag bara måste ta mig dit på nåt sätt.

Lite kul var det att pulsa i snön

Kruxet var att vi inte är så hemma i geografin och kan inte vägarna i omgivningen, men i går bestämde vi att i dag skulle jag äntligen få mina efterlängtade bilder. Inte ens en förkylning kunde stoppa mig, för vädret var ju underbart soligt och fint. Efter några tappra försök att hitta rätt väg till trädet trodde vi äntligen att vi kommit rätt. Problemet var att det var rätt så mycket snö, och någon lust att pulsa i en halvmeter snö hade ingen av oss. Som tur var hittade vi en lätt upptrampad stig så vi kunde ta oss ut till trädet. Och jag fick mina efterlängtade bilder. Motionen fick vi på köpet, och det kändes faktiskt att solen värmde. 

Trädet

Eftersom K är ganska envis av sig hittade vi senare en annan väg, den vi skulle ha tagit från första början. Så nu vet vi precis hur vi ska komma dit nästa gång. Man behöver inte ens gå nånting, man kan ta bilder direkt från vägen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Fint! Är det en ek?