lördag 6 februari 2010

Hurra för outlet

Trots att jag är förkyld och lite emlig åkte vi till Vingåkers Factory Outlet, och jag tyckte det var ganska trevligt men ingen hit direkt. Ute i ingenstans ligger det och drar hur mycket folk som helst. Men inte hittade jag nåt att handla av de kända disignermärkena, Filippa K och allt vad de heter. Naturligtvis tillverkas inte deras kläder i så stora storlekar, det mesta görs i XS och S. Så det är ju kört från början liksom. Dessutom var nästan alla jeans i 27" x 34" och då måste man se ut som en vidja med superlånga ben. Och det gör som sagt varken jag eller dottern, som skulle ha nya jeans. Visst är hon smal, men långa ben har hon inte. Nej, i stället köpte jag en helt vanlig svart fleecetröja (sådär lagom sexigt), men kanske inte så smart med tanke på att vi har en vit katt. Jo köpte nya gympadojor och en T-shirt, men K gick ut lika tomhänt som han kom in. Nog för att det är outlet, men han skulle aldrig betala 700 spänn för en tröja, även om det är en jättefin liten krokodil eller nåt annat märke på den.

Behållningen på vår lilla tripp var en annan outlet där de säljer glas och porslin. Där var det rea på rean och Jo köpte sex Höganäsmuggar för 207 kronor. Riktigt bra fynd! Dit skulle jag kunna tänka mig att åka igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Unknown sa...

Om du gillar outlets spana in Outlet Sverige, de flesta butikerna finns me där