tisdag 26 januari 2010

Tron hjälper

Och det har ingenting med Gud och Jesus att göra. Inte sån tro.

Experten tror alltså inte på huskuren att svälja 10 vitpepparkorn för att inte få kräksjuka.
Men vem tror på experter?

Det är heller ingen i min omgivning som tror att ett par huttar Kan Jang i ett tidigt skede när jag får förkylningssymptom kan göra så att förkylningen aldrig bryter ut. Men jag vet att det brukar fungera på mig. Och när hade jag en riktig förkylning senast?

Jag tror i alla fall att det skulle kännas bättre om man försöker skydda sig lite mot att bli sjuk med diverse huskurer, om man väl skulle bli sjuk. Bättre än att göra ingenting alls i alla fall. Då har man ju i alla fall försökt.

Och med dagens sjukskrivningsregler är väl alla medel tillåtna i kampen att förbli frisk. Även om inga experter tror på dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: