torsdag 14 januari 2010

Strömavbrott

På Haiti kämpar de mot tiden för att hitta överlevade efter jordskalvet. De första 48 timmarna är viktiga, efter det minskar chanserna drastiskt att rädda nån. Över 100 000 människor befaras ha omkommit.
Med tanke på den stora katastrofen tycks min lilla katastrof ganska löjligt fånig. Men allting är relativt.

I natt, eller snarare på morgonkvisten, vaknade jag av att det pep och skramlade i huset. Den första tanken som slog mig var att en inbrottstjuv rumsterade på bottenvåningen (hade ingen tanke på jordbävning i alla fall). När jag skulle kolla vad klockan var blinkade siffrorna mot mig. 00.02. Då gick det upp för mig att vi haft strömavbrott och att strömmen kommit tillbaka för 2 minuter sedan. Alltså fick jag en förklaring på pipen, det var spisen, och skramlet var skrivaren som hoppade igång. Skönt, ingen inbrottstjuv i alla fall.

Jag gick en runda för att kolla, och jag hade egentligen ingen aning om hur mycket klockan var eftersom allt bara stod och blinkade. Kanske hade jag till och med försovit mig. Då är det tur att jag i alla fall fortfarande har en klocka som går på batteri, och den visade 3.43. Då var det lugnt, jag kunde ställa klockan igen och sova vidare. Vilket inte visade sig vara så lätt, eftersom jag hunnit piggna till.

I dag är en stor dag. Den största på länge faktiskt. Det hade ju varit dumt att den skulle börja med en försovning på grund av strömavbrott.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Hedwig sa...

Vad du än skall göra idag - Lycka till !