onsdag 27 januari 2010

Nä, nu räcker det verkligen



Hela dagen har snön vräkt ner. Kan bara tänka mig hur många som ramlar och bryter sig när de envisas med att cykla fast det snöyrar, eller gå på Hindersmässa i denna snöstorm. Snö och halka innebär alltid mer jobb för oss. Så fort jag hör en ambulans tror jag att det är någon gammal dam som ramlat och brutit höften.

Förresten undrar jag hur man ska torka av fötterna här?



Ska man gå på tvären och torka fötterna på den första mattan vid dörren?
Tydligen har den som lagt dit mattan inte reflekterat över att gummiränderna ligger åt fel håll och att mattan därmed förlorar lite av sin funktion.
Men det är ju inte jag som städar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Brazilian Linda sa...

Jag tycker det ser jättehärligt ut eftersom jag inte sett snö på flera år. :) Fast jag föstår halkrisken och oron samtidigt, det är ju en nackdel...

Det var ju inte så smart med mattan nej....