lördag 14 november 2009

WTFDC - Skrock



Jag skäms att säga att fast jag inte vill vara skrockfull så är jag nog det ändå. Lite i alla fall. Min mamma sa alltid att man inte skulle ta in ljung i huset för det betyder död. Därför satte vi ljungen i krukor ute (inte bara därför naturligtvis, utan för att det är snyggt och praktiskt också). Inte hjälpte det, någon gick ju och dog ändå.

Okej, jag vet att det inte är något att skämta om, men jag ville bara belysa att det nog inte beror på att vi har ljungen inomhus om människor dör. Så den som har ljung inomhus behöver inte bli skrockfull.

Se fler bilder på temat skrock här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


6 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Det har jag också hört... min mor köpte ljung åt mig förra månaden och hon satte dem i mitt köksfönster... behöver jag säga att de for ut i kylan så fort hon åkt!!!

Marie sa...

Jus det, det där med ljung har jag ju hört och jag tar faktiskt aldrig in ljung utan pryder förstukvisten med den.

Mona sa...

Vacker ljung i vacker kruka. Så sa alltid min mamma också. Vet inte om jag haft ljung inne nån gång. Tror inte det.

anemonen sa...

Jag älskade att sätta in ljung på hösten förr. En vacker dag fick jag besök av en väninna som blev alldeles bestört av detta och sa att det betydde död att ha ljung inne. Nåväl inget hände och ljung speciellt den vita är vacker.

Le Loup sa...

Jag har hört samma sak och det sitter nog någonstans i bakhuvudet, jag tar aldrig in ljung. Men ute är helt okay.

Artlover sa...

Oki, där har man lärt sig ngt. nytt. Det har jag inte hört talas om tidigare...