torsdag 12 november 2009

Mina barn och andras ungar

Jag blir stum. Jag förstår inte. Jag blir rädd och jag skäms. Om deras egna barn eller barnbarn var alldeles ensamma i livet, skulle inte de vilja att någon förbarmade sig över dem, lät dem bo tillfälligt i ett skruttigt hus men ändock ett hus, gav dem mat, kläder och mänsklig värme?

Skit samma att Vellinge kommun ligger i södra Skåne och har knappt 33 000 invånare.

Strunta i att kommunen har landets lägsta kommunalskatt på 29 %.
Överse med att i riksdagsvalet 2006 röstade 56 % på moderaterna.

Det finns ju faktiskt nåt som heter medmänsklighet. Men det kanske är ett för svårt ord för halvdanskar att förstå?
Vi lever ju faktiskt i samma värld, på samma jord. Det är väl inte konstigt att det är krig i världen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Det finns ju faktiskt nåt som heter medmänsklighet. Men det kanske är ett för svårt ord för halvdanskar att förstå?"

Xenofob?

Bitten sa...

Nej, ironi.

Jack sa...

Vellinge är ju för härligt. Inte konstigt att folk börjar sarkasmera över dem: http://lista.se/listor/fem-passande-platser-att-lagga-flyktingar-pa-522/

Sten (f.d Lokesson) sa...

Ibland skäms man över att vara skåning.
Vad är det för fel på Vellingeborna(något är det uppenbarligen)?
Jag bor i Svalövs kommun, och även vi tar emot ett 30-tal av de här barnen, men här välkomnar vi dem.

Kanske finns det ett litet, litet, hopp för oss halvdanskar? ;-)

Anonym sa...

Jag blir precis som du alldeles förskräckt. Jag blir upprörd och arg. Jag förstår inte varför man dömer ut dessa barn på förhand, innan de ens har fått en chans. Jag blir mörkrädd! Men det är bra att så många skriver om det här... Att vi visar att det inte är acceptabelt!

Le Loup sa...

Håller med de övriga. Det är för j*vligt att döma ut dessa barn som de inte vet något om.