onsdag 7 oktober 2009

Jag är också oroad

Läser att polisers kvinnovåld oroar kåren. Polisers vanligaste brott utanför jobbet är alltså kvinnomisshandel. Det är väl inte bara kåren som blir oroad. Jag skulle tro att de flesta blir oroade. Jag vet att poliser inte är mer än människor, men att misshandla sin sambo, fru eller exet trodde jag faktiskt att de kunde avhålla sig från, de som ser så mycket sånt skit i sitt jobb. En polis som slår sina närmaste skulle i alla fall inte jag ha nåt förtroende för, lika lite som om de skulle vara stortjuvar eller sexförbrytare. Men ändå tycks ju poliser som fällts för kvinnomisshandel få behålla sitt jobb, och det tycker jag är oroande. Att de dessutom får utreda andra kvinnomisshandelsbrott tyder ju på att det ses som helt okej att vara både polis och kvinnomisshandlare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Inga kommentarer: