lördag 26 september 2009

Helt lost Anka

Ibland undrar jag om vi är riktigt kloka som sitter en fredagkväll och ser hur Anna Anka sitter i tv och försvarar sitt lyxliv i Hollywood, berättar om sitt perfekta äktenskap och sexliv, där hon för övrigt tillbringar tiden med att tillfredsställa sin man. Och hur kan annars vettiga och intelligenta kvinnor sitta där och hålla med? Att tillfredsställa varandra i sängen har absolut inget med jämställdhet att göra. Tur att Henrik Schyffert var med och kunde hålla Skavlans program på en acceptabel nivå. Och förresten, hur kan Paul Anka ens få spela in plattor och tjäna miljoner? Karln kan ju inte ens sjunga.

Nä, låt fru Anka bo där borta och leva sitt liv. Hon verkar ju lycklig i sin lilla bubbla, omgiven av lika blåsta blondiner. Visiten i Sverige ser hon ju ändå bara som en kul grej. Det kanske blir något att berätta för barnbarnen. För övrigt verkade hon ju inte förstå så mycket av vad som sas i programmet, och erkänner att hon var helt lost. Var det verkligen nån som hade väntat sig nåt annat?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Tv:n har en mäktig dragningskraft som kan få människor att använda sin dyrbara fritid till att sitta och glo på totala meningslösheter. Just nu är det fru Anka som förstärker den där dragningskraften med sina reaktionära åsikter och jag vet flera helt vettiga människor som är mycket fascinerade av detta.
För övrigt undrar jag om Paul Anka spelar in så mycket skivor nuförtiden. Hans stora inkomster kommer nog mest ifrån låtar han skrivit åt andra artister. Bara det han tjänat på sin text till My Way skulle jag nog kunnat leva gott på. :-)

Suzan sa...

Jag tror iofs att det bara är em fasad o att hon egentligen e en smart kvinna. =)

Eller.. kanske inte ;D

Adam sa...

Jag tror att hon bara spelar med. Finns ju många andra som lever på att spela dumma på bloggar osv. Jag menar hon behöver ju inte anstränga sig för att tjäna pengar för det har hon tillräckligt av.

Ha en bra helg!

Bitten sa...

Nej, jag tror inte hon spelar. Hon är så där, det svåraste hon har att tampas med är vad hon ska ha för färg på blommorna på uppfarten. Hon är blåst om hon tror att hon måste sluta som personlig tränare när hon träffade sin man, ifall någon annan skulle komma och ta henne. Bestämmer hon ingenting själv?

KajsaLisa sa...

Tja, hade väl inga större förväntningar jag heller, men jag hade i alla fall förväntat mig att hon skulle ha lite mer personlighet än ett vedträ.
KajsaLisa

Ninni sa...

Visst är det lite tokigt att man offrar tid att titta på sånt där:) Men jag satt också som klistrad och häpnade. För jag har missat den tidigare debatten då jag inte var hemma här i Sverige. Det var beklämmande att se den norska kvinnan som bara satt och höll med. Däremot tyckte jag att Karin Magnusson ändå utryckte en annan åsikt som jag känner mig mera hemma med.
Det är ju väldigt lätt för en kvinna i AA:s situation att ha de där åsikterna. Hon har ju all tid i världen att tillfredsställa sin makes alla behov och lever väl på hans pengar kan jag tro.

Gunilla sa...

Jag hade också missat all diskussion om Fu Anka och lyssnade därför på både radion och Skavlan för att bilda mig min egen erfarenhet. Och den blev inte positiv, vill jag lova. Hon verkar bara se pengarna. Det förstod jag när hon i radion skulle välja mellan fattig och lycklig eller rik och olycklig. Och då hellre ville vara rik och olycklig. Stackars människa, lyckan sitter väl inte i pengar!!
Nej, en blåst blondin är mitt intryck. Som tror hon är störst, bäst och vackrast i världen!

Anonym sa...

Vad då för "liten bubbla" i USA? Det är världens största demokrati! Anna Ankas åsikter är inte särskilt kontroversiella där eller någon annanstans än i Norden.

Det är alltså Norden som är en liten obetydlig bubbla på jorden där märkliga föreställningar om jämlikhet innebär att männen går omkring i bruna velourkläder och ammar sina barn och har huvudvärk när sex kommer på tal och där kvinnorna förfaller i fulhet så fort de fött ett barn.

Det är "white-trash-mentalitet"! Eller rättare sagt nordisk mentalitet!

Mad World sa...

Jag tycker att hon lever i en bubbla, helt utan att inse hur resten av världens kvinnor lever. Många har inte ens mat till sina barn, medan hon bara tänker på sitt utseende och det vackra livet.

Lars-Erick Forsgren sa...

Jag tycker en del i detta också, framför allt ser jag kontrasten till den inställning som Jan Eliasson har.
Se mera här:
http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2009/09/anka-eliasson-och-widen.html

Kristoffer Darj sa...

Ja det är knasigt vad folk går igång på.

Anonym sa...

Jag hatar hon,,,,,hon e ful som stryk..eller ni tycker kanske hon e fin...Lol

Anonym sa...

jaha nu har subban anka gjort det igen. Hon satt och trashade ner på Så kallat kamphundar. hmm hon sa låt polisen ha dom attackerande hundarna dom är ju inga bra familje Hundar.
Jag har själv 2 st stafford shire bullterrier och dom Är utmärkta familjehundar. Dom e lydiga Lojala och Leker bra med barn eller vuxna.
En sådan person som anna anka borde läst på lite innan hon öppnade glappkäften.
Golden retriver Shäfer Mops tax pudel.. alla hundar kan Vara "Kamphund" det e inte så jvla svårt för Någon att Behandla en hund så illa så den blir aggresiv.

här är en länk till vår hemsida För våra hundar.
www.jonssonstaff.se
Som för Övrigt är Utställningshundar.
ha de bra nu och Läs gärna om Staffe rasen det e en Underbar familjehund om man har tålamod till att träna dom bra :)
mvh Peter

Kai Vähälä sa...

Anna Anka är ett fall, som inte är något liv man ska följa kan man lugnt säga iallafall. Avskyvärd