fredag 18 september 2009

Hellre Mona än Anka

Jag kan inte låta bli att fundera varför Mona Sahlin inte skulle kunna gå på en 50-årsfest som hon är bjuden på. Visserligen fick hon åka specialchartrat plan till Mallorca, men hon får ju betala alla omkostnader själv för sig och maken. Det är väl inte så att alla moderatsnubbar är lite avundsjuka att de inte blev bjudna? De får ju hålla på och slita inför kyrkovalet på söndag, och hur kul är det?

Hade det varit Fredirk Reinfeldt som fått åka på kalas hade inte ens händelsen kommenterats och eller ens uppmärksammats, men bara för att Mona är kvinna och socialdemokrat är hon tydligen inte värd att få ha kul och åka på kalas. Dessutom tycker jag att hon faktiskt ska få göra vad hon vill på sin fritid.


Jag har i alla fall hellre en Mona i svensk politik än en bimbo, som tydligen vill satsa på en politisk karriär inom högerpolitiken. KD skulle också välkomna Ankan  för att hon står upp för inställningen att en kvinna själv ska kunna bestämma hur hon vill leva. Om hon är rik vill säga.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Per-Anders sa...

Jag tycker du har rätt. Så länge Bindefeldt och Mona Sahlin betalar själva så tycker jag det är helt ok, det handlar ju om vad Sahlin gör på fritiden. I det här fallet försöker bara media göra en höna av en fjäder.

Erik sa...

Gå inoch läs "Kristdemokraterna, kulturen och den vanliga människan" på http://5muppiluften.blogspot.com/2009/09/kristdemokraterna-kulturen-och-den.html